همچنین اینبار شما می توانید جاده های خود را هم خلق کنید و در بخش آنلاین آن ها را به اشتراک بگذارید. Shatter Bay وسعت زیادی دارد، مسابقات بازی پر سر و صدا و خیلی شلوغ هستند، وسعت تخریب محیط بسیار وسیع است و در حقیقت محیط بازی می تواند نیروی کمکی برای شما باشد که رقیبان خود را از سر راه بردارید. فیزیک قوی و کارآمد بازی در اینجا خیلی خوب عمل می کند و به خوبی تمرکز اصلی بازی که روی همین تخریب ها است را پشتیبانی می کند. اینبار بجای اینکه از اشیاء محیط جاخالی دهید و یا آن ها را دور بزنید، بهترین کار این است که مستقیم به داخل آن ها بروید و تخریبشان کنید. این اجسام پس از تخریب جنبه ظاهری ندارند، بلکه اگر قدرت زیادی داشته باشید و یا در حین پرش، Drift و یا در حین نیترو زدن به سمت آن ها حرکت کنید، می توانید به طور مثال یک دیوار و یا یک فنس را شلیک کنید و طی یک صحنه سینمایی حریف خود را از پا درآورید. بسیاری از مسائل بازی شباهت هایی به بازی Split/Second از Black Rock Studios دارند، ولی تفاوت این است که اگر در Split/Second شما با فشار دادن یک دکمه در جایی تخریب ایجاد می کردید، اینبار با Unbounded خودتان مأمور تخریب آن ها هستید. برای همین موضوع، ماشین ها خیلی خوب طراحی شده اند و شما راحت می توانید با استفاده از آن ها به همه چیز ضربه بزنید. مهم تر از همه، قدرت و سرسختی آن ها است که انگار فقط برای تخریب اجسام محیط طراحی شده اند و واقعیت آن ها با دنیای خیالی یک بچه برای ماشین ها تغییر پیدا کرده است. هندلینگ بازی خیلی بیشتر وابسته به فیزیک آن ها است و شاید چنین موضوعی برای یک عنوان Ridge Racer کمی متفاوت باشد. Driftها با یک دکمه خاص انجام می شوند. سه نوع کلاس مختلف برای ماشین ها در نظر گرفته شده اند. جوناس لاکسو (Joonas Laakso) تهیه کننده بازی می گوید: "ما هر آنچه که از Ridge Racer می دانستیم را برداشتیم و Namco پیش ما نیامد تا بگوید شما به این و یا فلان چیز نیاز دارید و ما هم سعی کردیم ترکیب خوبی داشته باشیم، ولی تمامی این مسائل دوباره تعریف شده اند. ما باید Drift را نگه می داشتیم، ولی چه کاری می توانیم با آن انجام دهیم؟ Driftهای Ridge Racer با فیزیک دنیای واقعی آنچنان هماهنگ نیستند، پس چه کاری باید انجام دهیم؟ این سوالات ما را مجبور کرد تا با یک سری ایده های جدید روبرو شویم و من از این موضوع خیلی خوشحال هستم." این مسائل جدید هستند، ولی Bugbear یادآور می شود که این بازی Ridge Racer 8 نیست، بلکه می توان آن را یک Spin-off برای این سری معرفی کرد...